Fons audiovisual
Som a: Inici > Fons audiovisual  
Fons audiovisual
Alba Mayol, fontane
En el marc del cicle Districte Tecla Sala

En el marc del cicle Districte Tecla Sala 2023 es presenta l’exposició "fontane" de l’artista Alba Mayol (Barcelona, 1979), una mostra sobre la idea de la fragilitat dels cossos i dels volums ancestrals com a fonts generadores de matèria i sentit.

Enric Maurí. Tik Tak. L'impacte de l'economia global en els cossos
En el marc del cicle Obervatori Tecla Sala

En el marc del cicle Observatori Tecla Sala 2023 es presenta l'exposició "Tik Tak. L'impacte de l'economia global en els cossos", un projecte de l’artista Enric Maurí que incorpora instal·lacions, vídeos i fotografies recents amb què l’artista ens encara amb alguns dels conflictes derivats del desbocat capitalisme mundial.

Salvador Juanpere. Perforar el temps
En el marc del cicle Obervatori Tecla Sala

En el marc del cicle Observatori Tecla Sala 2022 es presenta l'exposició "Perforar el temps", un recorregut per la trajectòria de l'escultor Salvador Juanpere a partir de tres instal·lacions que il·lustren els eixos principals de la seva obra.

Entrevista a Daniel Giral-Mircle
En el marc de l’exposició “Papers treballats. La donació d'obra gràfica de la col·lecció de Daniel Giral-Miracle a L'Hospitalet”

L’exposició “Papers treballats” presenta una selecció de gravats de la donació feta recentment per Daniel Giralt-Miracle a L’Hospitalet. Són obres d’artistes, galeries, entitats, editorials i fundacions que li han estat lliurades al llarg de la seva trajectòria professional com a crític d’art, comissari d’exposicions i director d’institucions culturals i artístiques.

Tres mirades a l'obra de Gino Rubert, amb Artur Ramon
En el marc de l'exposició "Fatamorgana" de Gino Rubert

L’obra de Gino Rubert, personal i multicultural, es nodreix de fonts diverses: els retaules medievals del gòtic català; la pintura popular mexicana, amb els seus quadres d’exvots devocionals amb llegendes dels segles xviii i xix; la pintura memorialista de l’uruguaià Pedro Figari; els grans mestres de la pintura occidental, com Rembrandt, Courbet i Fragonard; els gravats eròtics japonesos del xix; els dibuixos sensuals de Rodin; els espais metafísics de De Chirico; l’arquitectura imaginària d’Escher; el cinema de Buñuel al Hollywood dels anys cinquanta; les piscines realistes del britànic David Hockney... Aquestes i altres fonts seran explorades, alhora que s’explicarà el rerefons transcendent que subjau en les imatges.

Tres mirades a l'obra de Gino Rubert, amb Mery Cuesta
En el marc de l'exposició "Fatamorgana" de Gino Rubert

A partir del políptic “Vanity” Fair, present a l’exposició, s’esgranaran algunes qüestions al voltant de l’obra de l’artista, com ara les diverses mirades sobre el món de l’art, els seus sistemes jeràrquics, la presència del memento mori (‘recorda que moriràs’) com a motiu visual, les referències cinematogràfiques o la participació de la dona en l’univers iconogràfic de Gino Rubert.

Tres mirades a l'obra de Gino Rubert, amb Frederic Montornés
En el marc de l'exposició "Fatamorgana" de Gino Rubert

Proposada a la manera d’una visita guiada per l’espai expositiu, entès com un llibre de relats curts que converteix les parets en fulls i les imatges en paraules, Frederic Montornés analitza en aquesta visita la idiosincràsia d’uns escenaris on allò que s’hi representa i que pot satisfer la mirada, desperta en l’espectador emocions inesperades.

Els migdies d’Afeli - Inflexions amb Javier Peñafiel
En el marc de l'exposició "Els migdies d’Afeli" de Rubèn Verdú

Afeli: del grec antic, «apó» ‘lluny de’ i «helios» ‘Sol’ és el punt més llunyà del camí orbital d’un planeta respecte al Sol. L’exposició "Els migdies d’Afeli" de l’artista Rubèn Verdú ens trasllada a aquest punt per reflexionar sobre el rol de la llum i de la mirada en la construcció del coneixement.

Aquesta entrevista forma part de la línia editorial del Centre d’Art Tecla Sala amb entrevistes i d’altres materials audiovisuals concebuts per enriquir la difusió dels seus projectes artístics i el seu arxiu documental.

No Dance. Vicens Vacca
En el marc de l'exposició "Fora de cap lloc" de Vicens Vacca.

Performance realitzada en el marc de l'exposició "Fora de cap lloc" de Vicens Vacca.
Amb la col·laboració de l'Escola Municipal de Música-Centre de les Arts - EMMCA.

Càpsules Saura #1 Introducció a l'exposició
Podcast en el marc de l'exposició "Carlos Saura, fotògraf. Una vida rere la càmera"

Carlos Saura és reconegut per la seva àmplia trajectòria cinematogràfica, tot i que va iniciar la seva carrera artística amb la fotografia. Aquesta càpsula ens endinsa en l’obra fotogràfica del cineasta a partir de les principals imatges dels àmbits temàtics de l’exposició "Carlos Saura, fotògraf. Una vida rere la càmera".

Càpsules Saura #2 Autoretrat i mirall
Podcast en el marc de l'exposició "Carlos Saura, fotògraf. Una vida rere la càmera"

Amb aquests podcasts us proposem explorar els principals eixos temàtics de l’exposició "Carlos Saura, fotògraf. Una vida rere la càmera" a partir de l’obra fotogràfica del cineasta Carlos Saura i la d’altres artistes contemporanis.

En aquest episodi explorem la temàtica de l’autoretrat i el mirall en companyia de Diego Velázquez, La Ribot, Vivian Maier, Francesca Woodman, Renée Magritte i Groucho Marx. Localitzeu les següents imatges i acompanyeu-nos en aquest recorregut de múltiples reflexes:

  • Carlos Saura. Autorretrato múltiple. Berlin, 1994
  • Carlos Saura. Mercedes y yo en el hotel de Bruselas., 1980
  • Carlos Saura. Con Luis Cuadrado en Ana y los lobos, 1974
  • Carlos Saura. Fotosaurio Meninas.
  • Diego Velázquez. Las Meninas, 1656
  • Jeff Wall. Picture for woman, 1979
  • La Ribot. Piezas distinguidas, 1993
  • Vivian Mayer. Autorretrato. Nova York, 1953
  • Francesca Woodman. Untitled. Providence, Rhode Island, 1976
  • Renée Magritte. La reproduction interdit, 1937
  • Hermanos Marx. Sopa de ganso, 1933

Crèdit de la imatge de la portada: © Estate of Francesca Woodman/Charles Woodman / ARS, New York / VEGAP, Barcelona, 2020.

Càpsules Saura #3 España, años 50
Podcast en el marc de l'exposició "Carlos Saura, fotògraf. Una vida rere la càmera"

En aquesta ocasió us proposem un viatge en el temps, a l’Espanya dels anys 50 a través de les primeres fotografies del cineasta. La dècada dels 50 representa un punt d’inflexió en la trajectòria de l’artista ja que és el moment en que s’inicia a la fotografia retratant la realitat social del moment i quan decideix dedicar-se al cinema.

Càpsules Saura #4 L'educació
Podcast en el marc de l'exposició "Carlos Saura, fotògraf. Una vida rere la càmera"

L’última càpsula Saura pren com a punt de partida la fotografia “Niñas en la escuela”, feta per Carlos Saura l’any 1955 a la província de Sanàbria.

A partir d’aquesta imatge revisem algunes experiències pedagògiques del segle XX que exploren la relació entre l’art i l’educació: Las Misiones Pedagógicas, l’escola Bauhaus, l’escola The Blackmountain College, l’artista Joseph Beuys, la instal·lació The Womanhouse i el projecte El museo es una escula de Luis Camnitzer.

Crèdit de la imatge de la portada: ©? Carlos Saura. Sanabria, 1955. (VEGAP, Barcelona, 2020)

AV Josep Tarradellas i Joan, 44 CP: 08901 - Telf: 934 03 26 20 - teclasala@l-h.cat - Avís legal
Ajuntament de L'HospitaletGeneralitat de Catalunya - Departament de Cultura i mitjans de Comunicació